nog twee weken - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu nog twee weken - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

nog twee weken

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

27 Augustus 2012 | Nederland, Amersfoort

Nog twee weken vol afscheid en werk (en ook daar afscheid nemen) en feestjes en voorbereidingen en dan ga ik weer lekker naar Nepal. Ik verheug me er enorm op om al mijn vrienden daar weer te zien. Om weer kora te lopen om de stoepa in Boudha, zo anders dan de stoepa in Friesland.

Ik zal weer aan het werk gaan voor Maitri Griha, www.maitri-griha.org In overleg met Pema, de manager van het project, neem ik wat spullen mee uit Nederland die we goed kunnen gebruiken. Onder andere een lamineerapparaat, zodat we zelf foto's kunnen lamineren en de activiteiten die de kinderen doen wat duidelijker kunnen maken. Pema en ik hebben allerlei ideeën opgedaan tijdens ons bezoek aan Onder Een Dak, een kinderdagcentrum in Amersfoort van stichting Amerpoort. Daar hebben we een uitgebreide rondleiding gehad, een sportles bijgewoond, en heel veel informatie gekregen over de activiteiten die zij doen. Heel erg bedankt daarvoor!
Pema en ik zijn ook bij de Punt geweest, de kaarsenmakerij van Amerpoort in Soest. De kinderen van Maitri Griha maken ook kaarsen. Zij gebruiken daarbij nu dezelfde mallen als iedreeen in Nepal. We hopen met nieuwe mallen, en dus anders gevormde kaarsen, wat extra geld te kunnen verdienen voor 'our little project'.

Voor de andere projecten van de stichting kinderen van Kathmandu ga ik ook weer aan het werk. Ik ben nu twee jaar bestuurslid van deze stichting en onderhoud samen met de optichtster Ocky Pladet en het nieuwe bestuurslid Karin Moelands de contacten in Nepal. Ik zal in het orthopedisch ziekenhuis de kinderzaal bezoeken, waar we operaties voor kinderen betalen als ouders niet voldoende geld hebben. Vorig jaar hebben we een juf aangenomen voor de kinderzaal, zodat de kinderen die er liggen (soms wel 6 weken lang) toch nog wat onderwijs krijgen. Deze juf doet het geweldig, ze stuurt elke maand een verslag om ons op de hoogte te houden. Ook zal ik met Shyam, de accountant, kijken naar het educatie fonds.

Naast het werken ga ik ook lekker een maand vakantie nemen. Ik ga met Karin en Hans op trekking met www.sherpaland.com We zijn al uitgebried aan het overleggen om tot een mooie tocht te komen, Annapurna off the beaten trail.

Ik heb vooral zin om me weer onder te dompelen in het Nepalese leven, dat zo leuk en inspirerend is. En soms zo frustrerend. En in mijn ogen vaak zo merkwaardig. Maar dat ligt natuurlijk aan mij.

  • 27 Augustus 2012 - 14:29

    Ila Kip:

    het aftellen is begonnen! Ik ga je zeker via deze verslagen volgen. s6 en veel plezier.

  • 27 Augustus 2012 - 14:54

    Barbara Zielman:

    Leuk Marcelin dat je weer gaat! Ik ga je weer volgen.
    Misschien kom ik je voor die tijd nog wel tegen en anders veel plezier.

  • 27 Augustus 2012 - 18:13

    Huub:

    Hoi Marcelin, super vooruitzicht zeg. Dat wordt weer ongelofelijk genoeten voor jou. Alvast een heel fijne reis gewenst. Helaas. Kan ik iet bij het Veldwerk feestje aanwezig zijn o 8 september. Baal ik van als een stekker.....
    Liefs, huub

  • 27 Augustus 2012 - 20:01

    Dick:

    Hoi Marcelin
    Ben een beetje jaloers op je. Zo gauw alweer naar Nepal. Hanny en ik zullen nog even (nou ja, even) geduld moeten hebben. Voor ons wordt het wel oktober 2013. Maar ach, wat zullen we mopperen.
    Trouwens, misschien treffen we elkaar nog op 8 september.
    Dick

  • 29 September 2012 - 12:43

    Mary:

    Hoi Marcelin,
    Mijn vriendin en ik (beiden Amerpoorters) hebben net een artikeltje gelezen in de Amerbreed en zodoende op deze site terecht gekomen.
    Wij vertrekken 7 okt naar Noord-India en reizen 22 dagen, de laatste dagen zijn we in Kathmandu.
    Mocht het zo uitkomen dan willen we graag de dagopvang op komen zoeken.

    Veel succes en vooral plezier!
    Kim en Mary

  • 29 September 2012 - 16:59

    Marcelin Ter Horst:

    Hoi Kim en Mary,

    helaas zou het wel eens lastig kunnen worden om op bezoek te komen. Ik denk dat jullie met het Dasain iestival in Nepal komen, en dan zijn wij ongeveer twee weken dicht. Net als de scholen. Ik verwacht dat we rond 1 november weer open gaan. Het is hier altijd een beetje lastig met de data omdat ze een andere kalender hebben dan wij, omdat de feestdagen afhangen van de maanstand en soms pas kort van te voren duidelijk wordt wanneer het nou precies is. Maar nogmaals, het is denk ik lastig.
    Ik ben zelfd op trekking in die periode, ik kom rond 3 november terug in Kathmandu.
    Ik wil wel het telefoonnummer van Maitri Griha geven voor de zekerheid, dan kunnen jullie zelf bellen als je in Nepal bent. Maar dat doe ik liever in een gesloten mail. Mijn e-mailadres is m.terhorst@amerpoort.nl

    Heel veel pelzier met jullie reis! Groetjes Marcelin

  • 29 September 2012 - 16:59

    Marcelin Ter Horst:

    Hoi Kim en Mary,

    helaas zou het wel eens lastig kunnen worden om op bezoek te komen. Ik denk dat jullie met het Dasain iestival in Nepal komen, en dan zijn wij ongeveer twee weken dicht. Net als de scholen. Ik verwacht dat we rond 1 november weer open gaan. Het is hier altijd een beetje lastig met de data omdat ze een andere kalender hebben dan wij, omdat de feestdagen afhangen van de maanstand en soms pas kort van te voren duidelijk wordt wanneer het nou precies is. Maar nogmaals, het is denk ik lastig.
    Ik ben zelfd op trekking in die periode, ik kom rond 3 november terug in Kathmandu.
    Ik wil wel het telefoonnummer van Maitri Griha geven voor de zekerheid, dan kunnen jullie zelf bellen als je in Nepal bent. Maar dat doe ik liever in een gesloten mail. Mijn e-mailadres is m.terhorst@amerpoort.nl

    Heel veel pelzier met jullie reis! Groetjes Marcelin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 68720

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: