tijd voor vakantie - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu tijd voor vakantie - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

tijd voor vakantie

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

10 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Sinds ik in december 2011 terug kwam van mijn vorige reis naar Nepal ben ik aan het werk geweest. Ik hou van mijn werk, die mazzel heb ik dan weer, maar een beetje moe word ik er soms wel van. Dus is het nu tijd voor vakantie. Voor ontspanning. Voor mij is door de bergen sjouwen, me helemaal verrot zweten, mezelf hijgend als een karrenpaard omhoog slepen langs berghellingen een vorm van ontspanning. Vraag me niet om het uit te leggen want ik snap het zelf ook niet. Maar ik vind dat lekker. En leuk. En ontspannend.

Ik ga niet alleen, want dan vind ik er alsnog niks aan. Mijn geliefde Hans is zondag in KTM aangekomen en hij gaat mee. Na een onzekere en moeilijke periode in Nederland heeft hij er voor gekozen om wel hier naar toe te komen. Ik ben daar heel erg blij mee. We zullen vanuit Nepal niet minder betrokken zijn bij mijn schoonfamilie, al is de afstand naar Nederland nog zo groot.
Ook Karin gaat mee. Vorig jaar hebben Hans en ik met haar een korte trekking gemaakt, van Jiri naar Phaphlu. Dat denk ik tenminste, door de dichte mist hadden we geen idee waar we liepen. Het ging nogal op en neer, maar het zicht was zelden meer dan een meter of 20. Op de pas stonden we te kleumen in de sneeuw. Karin bleek ook onder deze omstandigheden heel fijn reisgezelschap. Zij wilde graag een tenttrekking doen dit jaar, wij ook dus gaan we samen.
Lobsang gaat mee als gids. Hij is de eigenaar van het trekkingbureau Sherpaland, ziet zijn kans en gaat zelf met ons mee. Ik ben daar heel blij mee, Lobsang is eerder onze gids geweest. Hij is een goede vriend en een heel goede gids. Verder gaat er natuurlijk nog een ploeg dragers mee, die de komende dagen binnen komen druppelen in Kathmandu vanuit het dorp. Vandaag is het met veel kunst en vlieg werk van Martine en Lobsang gelukt om ook Jan een stuk van de route mee te laten lopen. Hij zal vanaf Manang ons reisgezelschap versterken. Hoera!

We gaan Annapurna of the beatten trail lopen. We beginnen op de gewone Annapurna round route, maar nemen een zijvallei naar Nar en Phu, een pasje over, de hoofdroute weer kruisen in Manang en dan via de Tilicho meren en de bijbehorende pas uitlopen. Als ik het reisschema zie denk ik elke keer: waarom heb ik hier nou weer ja tegen gezegd? Wat voor vlaag van verstandsverbijstering en/of zelfoverschatting was dat? Aan de andere kant weet ik heel goed wat ik kan, ik heb wel eens vaker een zware trekking gelopen en ik weet dat ik er van geniet. Dus, hop, de bergen in!

Goed, ik heb er dus zin in. Om even van de wereld te zijn. Geen telefoon, geen internet. Alleen wij en de bergen. En al die andere toeristen maar die negeren we gewoon. De bewoners van het gebied zijn er ook natuurlijk. Maar dat is dan wel weer leuk. De komende 4 weken ben ik dus even uit de lucht. Heerlijk. Ik hoop dat jullie allemaal net zoveel plezier gaan hebben als wij.


  • 10 Oktober 2012 - 15:24

    Karin:

    Ha Marcelin,

    Ga lekker genieten! Doe voorzichtig en we vernemen wel weer als je back tot communication bent!

    Enjoy!

  • 10 Oktober 2012 - 15:24

    Karin:

    Ha Marcelin,

    Ga lekker genieten! Doe voorzichtig en we vernemen wel weer als je back tot communication bent!

    Enjoy!

  • 10 Oktober 2012 - 15:24

    Karin:

    Ha Marcelin,

    Ga lekker genieten! Doe voorzichtig en we vernemen wel weer als je back tot communication bent!

    Enjoy!

  • 10 Oktober 2012 - 15:24

    Karin:

    Ha Marcelin,

    Ga lekker genieten! Doe voorzichtig en we vernemen wel weer als je back tot communication bent!

    Enjoy!

  • 10 Oktober 2012 - 15:25

    Karin:

    ow ennu, mijn 2e naam is Ongeduld, zie je nix van he... wil je die 5 dezelfde berichtjes ff verwijderen? ;)

  • 10 Oktober 2012 - 15:29

    Danielle:

    Lieve Marcelin, Lieve Hans

    geweldig veel stof, zweet en plezier.De tocht klinkt in ieder geval indrukwekkend.
    Het is jullie gegund om 4 weken lang wakker te worden in de bergen, met bevroren onderbroeken aan de tent, dikke handen van de hoogte en de onvoorstelbare kleurenpracht van een stukje ongerepte natuur.

    heel veel liefs Danielle

  • 10 Oktober 2012 - 15:40

    Marcelin Ter Horst:

    He Karin, verwijderen lukt niet.. Maar je hoort dus van me als ik weer online ben. En ik hoor van jou ;-)

  • 10 Oktober 2012 - 16:17

    Corrie En Co:

    heel veel plezier en geniet ervan!!!!

  • 10 Oktober 2012 - 18:24

    Cocky:

    Ha Marcelin en Hans,
    Geniet er maar van en behouden terugkomst.

  • 11 Oktober 2012 - 20:37

    Maureen Westdijk:

    Hi Marcelin en Hans,

    Leuk om weer jullie verslagen te lezen! Veel succes met de trekking en ga volop genieten can die prachtige witte reuzen! Hoop snel weer iets te lezen! Gr. Maureen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1023
Totaal aantal bezoekers 68782

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: