wat gebeurt er allemaal??? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu wat gebeurt er allemaal??? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

wat gebeurt er allemaal???

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

14 September 2010 | Nepal, Kathmandu

Vandaag schijnt de zon in Kathmandu. Het weer is helemaal opgeknapt, na grauwe dagen vol regen, afgewisseld met miezer, is het nu overdag vaak droog met een zonnetje. Ik geniet er van, en ik ben niet de enige.

Ik ben druk bezig op en voor Maitri Griha. We hebben ruim een week een jongetje ter observatie gehad, en nu moeten we allemaal uitrusten. Vooral de staf die bij de jongens op de kamer slaapt: zij hebben bijna geen oog dicht gedaan, en trouwens: de jongens ook niet. Omdat het jochie behalve een verstoord dag/nacht ritme ook boze buien had waarbij de andere kinderen niet veilig waren, is hij nu weer naar huis. Met een lading advies, dat wel. Het is moeilijk om hem weg te sturen,daar hebben we ook heel wat gesprekken over gehad, maar het ging echt ten koste van de andere jongens en dat kan niet. Gelukkig heeft deze jongen wel dagbesteding in de stad waar hij woont.Dat was dus een intensief weekje.
Verder gaat het heel goed op MG. De staf werkt prima, er is een nieuwe ochtendjuf die ook heel erg leuk en goed is. Van de week gingen de mannen ineens een grote schoonmaak houden. Volgens mij is dat net als vroeger in Nederland seizoensgebonden: na de ergste regens is alles nat en dampig en vies, en wordt het dus tijd om de bezem erdoor te halen. De veger dus, ik zal er een foto van maken en meesturen.

Ik leef wel een lekker leventje hier.Ik ben heel erg blij dat Martine, Lobsang en Pema weer terug zijn uit Nederland. Ik vond het erg gek om hier te zijn terwijl zij nog in Nl waren.Zaterdag ben ik met Martine en Pema wezen wandelen, met de taxi naar het Phulbari klooster en terug lopen naar het guesthouse. Dat is niet eens zo ver, anderhalf uur lopen ongeveer, maar toch ben je helemaal uit de stad. Rijstvelden en bos, en rust. Hoewel, met die rust viel het tegen: omdat het zaterdag was, waren er aardig wat Nepalezen. De zaterdag is hier namelijk het weekend, de enige vrije dag van de week. Ik ben blij dat ik 2 hele vrije dagen heb, en zelfs dat is niet helemaal genoeg... Ik ben echt aan vakantie toe, dus het komt goed uit dat ik over twee weken al vrij ben. Hans komt de 29ste aan, dat is al over twee weken. Heerlijk!

Ik krijg weinig berichten door uit Nederland. Ik zou het fijn vinden om meer op de hoogte te blijven van jullie avonturen. En als er geen avonturen zijn mag je ook je grootste geheiemen opbiechten ,ik kan het nu tocxh niet doorvertellen ;-)

Dus ik zie jullie berichten, hier of via de hotmail, tegemoet!
Liefs Marcelin.


  • 14 September 2010 - 11:40

    Barbara Zielman:

    Hey Marcelin,
    Het is de eerste keer dat ik via de mail melding kreeg van je nieuwe verslag. Maar het is wel weer heel leuk om te lezen wat je zoal mee maakt. En foto's ja, we zijn gek op foto's ha ha. Veel plezier en sterkte. Knuffel van John en mij X

  • 14 September 2010 - 17:45

    Sanne:

    Lieve Marcelin,
    wat een mooi leven heb je daar toch! Geniet ook een beetje voor mij ;) O en doe iedereen daar de groetjes van mij:)
    Liefs Sanne

  • 14 September 2010 - 17:45

    Sanne:

    Lieve Marcelin,
    wat een mooi leven heb je daar toch! Geniet ook een beetje voor mij ;) O en doe iedereen daar de groetjes van mij:)
    Liefs Sanne

  • 15 September 2010 - 07:20

    Karin En Ben .:

    Heeej Marcelin,

    Lekker dat je daar zo goed bezig bent en het lekker loopt. Vakantievooruitzicht is altijd fijn he, waar je ook bent! ook al heb je nu zo'n compleet ander leven dan wanneer je hier zou zijn... fijn idee dat Hans er al 'bijna' is :)

    Hier alles z'n gangetje, drukke periode op t werk...duurt meestal tot de kerst, dus lange adem...en ondertussen op verloren momentjes dromen (en dingetjes regelen) over/voor onze reis.

    Geniet lekker daar en Keep the good work!


  • 15 September 2010 - 12:12

    Michelle Peeters:

    Leuk je verslag te lezen Marcelin! Ik verlang weer terug naar Nepal als ik het lees... Hier miezert het in NL dus je mist niets... Volgend jaar april zit ik weer in Nepal, ik ga er een fotografie-workshop geven. Ben jij er dan ook nog?

  • 15 September 2010 - 12:29

    Ineke:

    Lieve Marcelin,

    Het was alweer even geleden dat we een berichtje van je kregen. Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je het goed naar de zin hebt. Hier ook alles goed. Jasmijn gaat nu naar de middelbare school, in Nijmegen, elke dag zo'n 7 km heen en terug op de nieuwe fiets. Het gaat goed, ze heeft er plezier in.

    Veel liefs van ons drietjes.

  • 15 September 2010 - 14:58

    Derk Jan:

    prachtige foto's

    ga door met je mooie werk.
    hier regen, 2 oorstekingen en een loopneus. Ja de herfst is weer begonnen.
    wel heb ik kaarjtes voor AJAX. Als de heimwee te groot kan je mee. Lijkt mij leuk

  • 15 September 2010 - 15:36

    Dick En Hany:

    Hoi Marcelin,
    Fijn te horen dat alles goed gaat in Maitri Griha. Wij verheugen ons erop binnenkort ook weer |"ter plekke" te zijn. Op 6 october gaan we3 weer de lucht in, op weg naar Nepal. Eerst een paar dagen in Kathmandu + Bohdahnat en dan naar Pokhara. We verheugen ons er zeer op, jou te treffen. We zijn ook benieuwd van jou te horen hoe je trek naar Dolpo hebt geregeld. Wij hebben namelijk ook plannen om een trek in dat gebied te maken. Groetjes, Hanny en Dick.

  • 15 September 2010 - 19:20

    Taco:

    Hoi Marcelin,

    Ja ja ik hou je in de gaten, ha, ha. Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en fijn dat Hans bijna komt. Wij gaan de 25e even een weekje naar Turkije all incl lekker even niets.

    Nog veel plezier en ook alvast een fijne vakantie.

    Dikke kus Taco

  • 18 September 2010 - 10:30

    Mayo:

    tjaa...wat valt r t vertelle ovr t saaaie kouwe natte NL-se leve...behalve dat k jaloers op j ben en zelf ook weer weg wil:)

  • 20 September 2010 - 11:01

    Annemarie:

    Hoi Marcelin, wat is dit eigenlijk een apart fenomeen, het internet. Ik had een vriendin die reizen maakte naar Nepal, terugkwam met een Sherpa en ook nog twee kinderen adopteerde, maar niemand wist ervan omdat er helemaal geen communicatie middelen waren daar. Moet je nu kijken, kunnen wij gewoon mailen etc. Nou ja ik zal wel oud worden. Hier in amersfoort is het herfstig en nat. Is er nog iets spectaculairs gebeut, nou nee, afgezien van het dorpsfeest in Hoogland waar Jan Smit optrad, hoe leuk is dat? NOT!! Ik was daar met een vriendin die stond uit d`r bol te gaan en ik werd hoe langer hoe sjagerijniger, ik ben weggegaan en ik was blij dat ik daar weg was uit het gehos en het gegooi met glazen en bier, het was net zo`n skihut. Bah, niks voor mij( zal ik ook wel te oud voor zijn, denk ik) Ik hoop dat je nu weer een beetje tevreden bent, want je zei dat je niet zoveel hoorde uit Holland. Ik ga je geen geheimen mailen, iedereen kan het lezen hoor, hier. Nou meid, ik schrijf wel weer als er weer eens wat gebeurt, of niet... Groetjes Kus Annemarie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 68710

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: