het lijkt wel vakantie - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu het lijkt wel vakantie - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

het lijkt wel vakantie

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

27 September 2010 | Nepal, Kathmandu

Het lijkt wel vakantie, dames en heren, kent u die uitdrukking.
Het lijkt wel vakantie en dat is het ook. Ik heb mijn vrijwilligerswerk voor nu afgerond, na de trekking, nadat Hans weer op huis aan is, kom ik er wel weer terug. Maar voor nu is het klaar. Bijna klaar dan. Morgen nog even broeken kopen voor 4 jongens, voor 2 heb ik vandaag al wat gevonden. Ze hebben allemaal al nieuwe t-shirts en onderbroeken en zakdoeken en sokken. Met dank aan mijn schoonmoeder, mijn ouders en andere sponsors. Kleding is hier duur en de jongens kwamen echt veel te kort. Het is fijn dat dat nu weer is aangevuld. Morgenochtend de spulletjes naar MG brengen, nog even kletsen met de jongens en de staff, en dan is het echt helemaal vakantie.

Hans komt woensdagochtend aan, ik verheug me daar erg op. Na een paar dagen in en om Kathmandu vertrekken we volgende week maandag voor onze trekking naar Dolpo. Dat betekent dus ook bijna 4 weken niet bereikbaar zijn, vanaf 4 oktober. Dus wees niet ongerust, we zijn gewoon even uit de mobiel bereikbare wereld. Nou ja gewoon. Ook hier in Nepal, in de steden, is het mobiele tijdperk ruimschoots aangebroken. Mensen halen water bij de dorpspomp aan de rand van het dorp, met een mobieltje aan hun oor. Monniken zitten op de motor, met een rode helm op, en een mobiel onder die helm geklemd. In de dorpen is het anders. Mobieltjes zie je dan alleen nog in de streekcentra. Verderop moeten ze het doen met een enkele sateliettelefoon. Mijn vriend Urken, die uit Dolpo komt, is al maanden onbereikbaar, op een enkel bezoek aan de districtshoofdsad na. Ik weet dan ook nog steeds niet of ik hem in zijn dorp Do Tarap zal ontmoeten. Hij heeft beloofd dat we, als hij er zelf niet is, van zijn familie een rondleiding door het dorp krijgen. Leuk!

Ondertussen gaat mijn leven hier zijn gang. Zondag is Marian terug naar NL gegaan, ze is 6 weken mijn benedenbuurvrouw geweest. Er zijn gelukkig nog andere fijne mensen in het guesthouse, dus is er altijd wel iemand om mee naar de Garden Kitchen te gaan. Iedereen is hier weer om andere redenen, en het is goed om elkaars verhalen te horen. Ik vermaak me dus prima, en dat zonder m'n lief. Met lief wordt het vast nog leuker.

Ik hoor graag weer van jullie, ik heb nog een hele week om mijn mail te openen, dus laat die inbox maar overstromen!

Liefs Marcelin


  • 27 September 2010 - 12:41

    Sietske & Gert:

    Het begint hier weer helemaal te kriebelen. Wat een leuke dingen allemaal. Lekker genieten van je trekking en van Hans :-)

    groetjes Sietske & Gert

  • 27 September 2010 - 12:45

    Bernadette&Joke:

    Hoi Marceline,

    Je "LIEF" komt er aan, morgen reizen Joke en ik mee naar Schiphol om Hans uit te zwaaien.

    Volgens mij met een rugzak vol met rookworsten en stroopwafels en de boerenkool niet te vergeten.

    Geniet alvast maar van het vooruitzicht.

    Namasté


  • 27 September 2010 - 18:08

    Marian:

    Hoi, goede reis met Hans. Net als vroeger zonder mobiele verbinding. Geniet ervan!!!
    Groetjes.

  • 27 September 2010 - 19:31

    Geert:

    Hoi Marcelin en Hans
    Maak er een mooie belevenis van samen, ik hoor het wel!
    Groetjes Geert

  • 27 September 2010 - 19:44

    Ineke:

    Lieve Marcelin,

    Heerlijk, binnenkort samen met Hans er op uit. We wensen jullie een fantastische tijd toe, geniet van elkaar en van de omgeving!

    Liefs, Joop, Ineke en Jasmijn

  • 27 September 2010 - 19:47

    Stans:

    Hé Marcelin tof verslagje . Was helemaal vergeten dat ik het kon volgen op internet. Heb je via Google gevonden. Zo zie je maar de wereld is klein.
    Het lijkt me een wereldreis die je maakt. Super..
    Ik zou het wel leuk vinden wat meer over het leven van de kinders in het tehuis te lezen. Ik ben niet nieuwsgierig hoor.
    Succes met je werk verders en veel plezier.
    Houje, stans

  • 28 September 2010 - 10:14

    Barbara Zielman:

    Hoi Marcelin,
    Toetsenbord deed raar vandaar btje late reactie.
    Maar toch heeeel veel plezier op je trekking met Hans!

  • 28 September 2010 - 17:14

    Marian:

    Hoi Marcelin, nog 1 nachtje slapen en dan is hij er eindelijk. Een fijn weerzien met Hans en maak er een mooie tijd van.
    Voor mij is het even wennen weer terug te zijn in het koude Nederland maar het is heerlijk weer bij Frans te zijn. Groetjes aan iedereen daar en maak er wat moois van.
    Lieve groet, Marian

  • 30 September 2010 - 07:56

    Sanne:

    Hey!!
    mooi, mooi, mooi!
    Ik heb vannacht nog gedroomd over Nepal. Ik was ergens waar ik allemaal mensen tegen kwam die ik in Nepal had ontmoet, zomaar. Heel grappig!
    Ga lekker genieten van je vakantie, van je lief en van de prachtige natuurlijk! laat je heerlijk onbereikbaar zijn en kon daarna fijn weer terug om alles te delen met je trouwe lezers ;)

    Liefs Sanne

  • 01 Oktober 2010 - 11:54

    Aline:

    Jeeej!! Vakantie!
    Das lekker zeg.
    En wel verdient na hard werken eerst in NL en toen in Nepal.... 4 weken back to basic! Klinkt errug goed.
    En ook fijn dat je wederhelft zich bij je aan kan sluiten ;)
    Geniet samen!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 68791

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: