de eerste flarden - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu de eerste flarden - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

de eerste flarden

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

13 Augustus 2010 | Nederland, Amersfoort

Na een wat vertraagde reis (maar liefst 4 van de drie vliegtuigen waarmee ik reisde had vertraging, ja doe dat maar eens na)ben ik nu thuis in Kathmandu. Pasang had het wachten volgehouden en haalde me op van het vliegveld. Kalpana rende op me af toen ik bij het guesthouse aankwam. Een heel warm welkom!
Ik heb hetzelfde appartement als vorig jaar, heerlijk. Heb al wat boodschapjes gedaan bij de Gemini (shampoo enzo, dat paste niet in mijn rugzak)en heerlijk gegeten bij the garden kitchen. De man die me bediende vroeg nog waar mijn friend was. In Frankrijk dus, toch Sanne?
Mijn andere friends zijn in NL, ook ver weg. Toch is het hier ook een beetje thuis.

Een paar opvallende veranderingen zijn er wel. De weg naar het guesthouse, en dus die tussen het guesthouse en Maitri Griha, is nu helemaal verhard. Zeker nu met de regen scheelt dat enorm in de begaanbaarheid.
Er zijn veel bedelaartjes hier in de buurt. Kleine jochies die lijm zitten te snuiven. Langs de hoofdweg hele brutale, dia aan m'n broek gingen hangen. Kan ik nooit zo goed tegen, vreemd genoeg... De stad lijkt alweer gegroeid, in veel reisgidsen staat dat er hier een half miljoen inwoners zijn, ik denk dat je dat nu wel kunt verdubbelen. Nogsteeds komen er mensen uit bergen afdalen in de hoop op werk en een beter bestaan in de stad. En heel veel zwerfhonden die nu, nu het donker is, beginnen met hun concert.
Ik denk dat ik er wel doorheen slaap. ik heb vannacht misschien twee uur slaap gehad. Dat kan beter!

Veel liefs uit KTM Marcelin.

• 13 Augustus 2010 - 16:30

Melanie:

Hé Marcelin,
    Heerlijk zo'n ontvangst na een lange reis,lijkt me. Ik kijk weer uit naar je belevenissen. Good Luck!

• 14 Augustus 2010 - 07:38

AStrid:

Klinkt als thuiskomen aan de andere kant van de wereld, geniet!

• 14 Augustus 2010 - 13:20

Aline:

Fijn dat je veilig aan bent gekomen, en warm onthaald.
    Succes & plezier!

• 15 Augustus 2010 - 10:12

Danielle:

fijn lieverd dat je thuis gekomen bent.
    mogelijk kan ik vanaf woensdag met je skypen.

• 15 Augustus 2010 - 10:31

Ineke:

Fijn dat je er weer bent en dat ze zo blij waren om je weer te zien. Dat moet heel goed voelen. We wachten met spanning op je reisverhalen. Veel liefs.

• 16 Augustus 2010 - 10:29

Derk Jan:

fijn dat je er weer bent.
    het klinkt vertrouwd.
    Ik geniet nog van ons warme en lekkere afscheid

geniet

• 17 Augustus 2010 - 07:30

Geeske:

namaste Kathmandu......zie je helemaal zitten, lopen en vooral curry eten in garden kitchen...mmm...geniet met je mee! plezier ook met het werken in Maitri griha. tot horens

• 20 Augustus 2010 - 12:46

Frank En Fetty:

Hoi Marcelin.

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag op de 23ste aug.a.s.
    Wij vinden het fijn om op de hoogte te blijven van jou reisverslagen.
    Wij leven met je mee en hopen dat je een hele fijne tijd hebt.
    Liefs
    Frank en Fetty

• 21 Augustus 2010 - 13:09

Ria Van De Groep:

hey Marsje,
    wat staat het er allemaal weer vertrouwd he? heb je de kids alweer ontmoet?
    veel plezier daar enne loop af en toe ook een paar rondjes voor ons;)
    X Rie