Ik ga naar huis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu Ik ga naar huis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

Ik ga naar huis

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

21 November 2012 | Nepal, Kathmandu

Na de trekking heb ik mijn werk weer opgepakt. Beetje bij beetje, deels doordat ik zelf moeite had om op gang te komen na de intensieve trekking. Deels doordat Tihar en nog een andere feestje voor dichte deuren zorgden.

Op Maitri Griha hebben we er een nieuw meisje bij. Asmita is een leukerd, en het is fijn dat er wat meer meisjes komen. Een jongetje is weg omdat hij naar de andere kant van de stad is verhuisd. De familie vindt dat we hem daar maar op moeten komen halen, maar dat kan natuurlijk niet, het kost veel te veel tijd en geld. Als ze weer in de buurt komen wonen is hij natuurlijk weer heel erg welkom. De andere kinderen zijn er weer en het is heerlijk om ze te zien en voor mijn vertrek nog even tijd met ze door te brengen. Volgende week is er een medisch team uit Nederland waar alle kinderen een gezondheidsonderzoek kunnen krijgen. Het is erg fijn dat dit kan. Karin zal namens onze stichting met de kinderen meegaan. Zij pakt wat werk van mij over en daar ben ik heel blij mee. Ook de vrijwilligster Anne zal meegaan. Ik vind het heerlijk om te zien hoe zij het naar haar zin heeft en hoe betrokken ze is naar de kinderen en de staf toe.

Na Dasain, het grote festival waarbij alles dicht is, is er een nieuwe kok gekomen, een leuk jong joch die lekker kan koken en lief is met de kinderen. De oude kok is naar het buitenland vertrokken. Ook de juf, die hele goede juf, is naar het buitenland. Ik heb er slechte nachten van gehad, want hoe vind je een nieuwe juf? Gelukkig is het Pema gelukt om heel snel iemand te vinden. Purnam is een hele leuke meid die erg goed met de kinderen omgaat. Ze is lief maar streng. Als de kinderen iets doen wat niet mag, elkaar slaan bijvoorbeeld, zegt ze er wat van en moeten ze sorry zeggen. Ze speelt met de kinderen en praat veel met ze. Ze spreekt ook nog eens goed engels, wat voor mij erg prettig is. Ik heb haar pas twee keer aan het werk gezien maar ze lijkt fantastisch. Een enorme opluchting. Hopen dat ze blijft en niet ook naar het buitenland gaat… De rest van de staf is goed bezig. Met de nieuwe mallen om kaarsen te maken gaan ze zo snel mogelijk aan de slag. Pema heeft in de kaarsenmakerij is Soest goed opgelet, en hij weet hoe hij het kan aanleren aan de rest van de staf en de kinderen.

Ik heb zelf helaas geen tijd meer om wat te doen. Wegens familieomstandigheden ga ik 4 weken eerder naar huis dan gepland. Ik ben blij dat het me gelukt is om mijn ticket te vervroegen. Hoe jammer ik het ook vind om mijn verblijf hier eerder af te breken, het is geen moeilijke beslissing geweest. Ik wil in Nederland zijn, bij Hans, bij mijn schoonfamilie. Nepal loopt niet weg, mijn werk hier kan ik ook volgend jaar weer oppakken. Dat ga ik ook zeker doen, als het even kan in het voorjaar al. Het afscheid van Nepal is tijdelijk. Ik ga naar huis.

  • 21 November 2012 - 15:29

    André Oude Vrielink:

    Toch prachtig dat je nog zoveel hebt kunnen doen!
    Voor straks: welkom thuis!

  • 21 November 2012 - 19:27

    Stans:

    Jammer dat je teruggaat maar fijn dat het kan!
    Groetjes, stans

  • 21 November 2012 - 20:01

    Marcelin Ter Horst:

    zo is het Stans! enne, ik ga gewoon een andere keer weer naar Nepal

  • 21 November 2012 - 22:55

    Aline:

    Goede reis marcelin! Tot snel nepal.... ;-)

    Sterkte met de familie omstandigheden.
    Geniet ook van het weerzien.
    Lieve groetjes, aline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 68724

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: