it's good to be back - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu it's good to be back - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

it's good to be back

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

21 September 2011 | Nepal, Kathmandu

Met uitzicht op de wolken zit ik in mijn appartement in Boudha. Af en toe kruipt er een bergtop tussen de wolken door. Alles is vetrouwd en zoal het in mei ook was, en vorig jaar, en het jaar daarvoor. Dat valt me heel erg mee. Na het bericht over de aardbeving van afgelopen zaterdag had ik verwacht dat er gebouwen beschadigd zouden zijn, of zelfs ingestort. Gelukkig is vrijwel iedereen met de schrik vrij gekomen.

De schrik is groot, dat wel. De kranten staan vol met nieuws over de aarbeving, met beschuldigingen aan het adres van de regering (die niets gedaan heeft om de burgers voor te lichten) met getuigeverklaringen en met de uitspraken van de premier die bidt dat de volgende aardbeving in Amerika of Europa plaats vindt en niet in Nepal. Merkwaardige uitspraak als je het mij vraagt maar oke.

Het regent nog veel, hoewel het einde van de regentijd al in zicht is. Het is al niet meer zo heel warm, tegen de 30 graden, dat is te harden als je net uit het herfstachtige Nederland komt. Ondanks dat het regentijd is zijn er powercuts, gisteravond viel de stroom gelijk al uit. In het guesthouse hebben we een generator dus heb ik er niet zoveel last van. Op straat is het wel aardig donker, ik zal er weer even aan moeten denken om altijd een zaklamp bij me te hebben.

Het is heerlijk om iedereen die ik hier ken weer te zien. De eerste dagen wil ik wat rustig aan doen, maar ik ga zo nog wel even naar Maitri Griha, kijken hoe het met de kinderen en de staf is. Jullie horen van me!

  • 21 September 2011 - 08:36

    Stef:

    Genieten Mars!

  • 21 September 2011 - 09:16

    Britta:

    Lekker genieten, veel plezier lieverd. X

  • 21 September 2011 - 12:34

    Linda:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Geniet zoveel je kan! Ik wacht met spanning op je volgende verslag.
    Liefs van Linda

  • 21 September 2011 - 14:39

    Geeske:

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de schade mee valt. Dat de schrik er goed in zit kan ik me voorstellen. Ik zie je er zitten ;) loop je voor mij wat rondjes? Veel plezier met het weerzien van de kids, liefs van ons

  • 21 September 2011 - 18:54

    Aline:

    Fijn dat je veilig aangekomen bent!
    Geniet! Werkse! Plezier!

  • 22 September 2011 - 06:51

    Ineke:

    Fijn dat je er weer bent en dat alles weer zo vertrouwd is. Geniet ervan! Liefs!!

  • 26 September 2011 - 13:20

    André Oude Vrielink:

    Klinkt inderdaad als vanouds. Waar is die mooie foto gemaakt?
    Succes met alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 68708

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: