Nepal is vies - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu Nepal is vies - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

Nepal is vies

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

01 December 2011 | Nepal, Kathmandu

Wat is Nepal toch een vies land. Aan het meeste ben ik inmiddels gewend... De kakkerlakken zijn al gewoon, alleen exemplaren van meer dan 3 centimeter doen me nog wat. De modder overal. Kom ik net fris en fruitig uit de massagesalon (ja die hebben ze hier) stap ik een een plas en zit alweer onder de modder. Ik ontwijk nog net een dode rat die op straat ligt.
Verderop wordt vlees en vis verkocht. Je zou er acuut vegetarier van worden want de hygiene is minimaal, of beter gezegd afwezig. Nog iets verder is een ziekenhuis. De tuinman schraapt zijn keel eens flink en grrrssspltsj daar gaat een klodder speeksel. TBC komt hier nog veel voor. Ik loop verder door de uitlaatgassen. Ook nu, na de regentijd is het stoffig en mijn zwarte broek ziet grijs. Mijn voeten zijn zwart, ik krijg ze niet meer schoon, zelfs niet met een nagelborstel. Ik ontwijk nog net een dode hond. In het overvolle busje terug zit een ongewassen man naast me. De geur is overweldigend.

Kleine toevoeging: de honden zijn vies. Met hun open wonden, hun luizen en vlooien. En vast ook nog Rabies. Ook vies is het als een toerist die open wonden gaat zitten schoonmaken in het restaurant waar ik zit te eten. BAH.

Maar dat is allemaal nog wel te doen. Waar ik echt niet goed van word is de dame die in de bus over me heen hing, al kauwend op een flink stuk kauwgom. Ik heb vol uitzicht op haar gebit en kan haar rotte tanden tellen. En elke keer dat ze haar kauwgom laat klappen voel ik de druppels speeksel op mijn arm vallen. DAT IS VIES!!!!!

Na zo'n dag is een koude douche goed genoeg.
Volgende keer weer een lekker fris verhaal uit Kathmandu

• 01 December 2011 - 14:55

Else:

Hey Marcelin,
    Weer terug gegaan naar Nepal lees ik?
    Voor hoe lang blijf je daar?
    Groetjes Else

• 01 December 2011 - 15:01

Dick En Hanny:

Namaste
    Tja, meisje, Nepal is niet een echt helder land. Gelukkig dat er heel veel positiefs tegenover staat. Even een vraagje. Laatst hebben we Urken een mail gestuurd met enige vragen. We hebben tot nog toe geen antwoord ontvangen. Wil je, als je hem treft, vragen ons even te antwoorden? Alvast bedankt.

groetjes

Hanny en Dick

• 01 December 2011 - 15:10

Marcelin Ter Horst:

Effe voor de duidelijkheid: dit stukje is een beschrijving van de werkelijkheid zoals ik die zie. Het is geen klacht. Behalve dan dat van die kauwgom, want dat is echt TE ranzig!

• 01 December 2011 - 16:32

Ineke:

Hoi Marcelin,

Wat een vies verhaal. Gelukkig (?) ben je over niet al te lange tijd weer in Nederland!

Liefs, Ineke

• 01 December 2011 - 19:29

Britta:

Jekkes! Brrrrr....

• 01 December 2011 - 19:29

Britta:

Nealp????? Hihi. Kom maar gauw weer thuis.

• 01 December 2011 - 20:34

Bernadette&Joke:

getver...lekker plastisch geschreven Marcelin! Ja, ik zie het voor me....
    Die vlees straat is ook erg hé...bbbrrrr die geur.
    Wat anders:maak je al vorderingen met je yoga kopstand..? 'Onderste boven ziet de wereld er anders uit', liefs, Be & Jo

• 04 December 2011 - 15:31

Derk Jan:

blijven genieten,
    doe ik ook van je verhalen
    maar ik wacht ff een uurtje met de lunch

• 07 December 2011 - 13:55

Ria:

tja, net terug uit Jakarta. daar is t vast ook heeeeel vies maar dat ie je niet door de smog
    tot over een tijdje Marsje, liefs en een dikke natte ;) klappert

• 17 December 2011 - 18:54

Rianne Mesman:

Hahaha, wat fijn dat ik nu weet wat me te wachten staat! ;-)
    Vandaag weer op nederlandse bodem aan je reisstatus te zien? Welkom terug!
    Lieve groet,
    Rianne