rare dagen in Boudha - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu rare dagen in Boudha - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

rare dagen in Boudha

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

15 September 2009 | Nepal, Kathmandu

Vandaag is met dinsdag 15 september. Maandag 21 september gaat Maitri Griha dicht. De jongens worden dan door hun ouders opgehaald. Dat is binnen een week. En dan moet ik dus afscheid nemen.
De afgelopen weken ben ik druk geweest. 's ochtends naar MG, van 7 tot 9 met de jongens spelen, oftewel de jongens lekker lasten spelen. Meestal binnen omdat het veel regende en de tuin dus nat was. Van 9 tot 11.30 uur class samen met Radha. dan lunchen met de jongens. Nog even spelen, meestal buiten omdat de tuin tegen die tijd wel is opgedroogd. Om 1 uur, als Pobritra komt, de jongens naar de klas begeleiden en naar huis.
Thuis achter de laptop. Persoonsbeschrijvingen maken van de jongens, zodat de volgende vrijwilligers niet steeds het wiel moeten uitvinden maar er een eenduidige benadering naar de jongens komt. Wat moet daar precies in komen te staan en waarom? Ik vond het een hele puzzel, en hoop maar dat het nu een beetje oke is. Dick en Annemiek mogen het uitproberen, en ik hoor graag van ze wat ze er van vinden.
's avonds uit eten, de laatste tijd met Sanne en/of Marleen die ook als vrijwilliger in Kathmandu werken. Daarna soms nog een filmpje, mail schecken, boek lezen en slapen. En met Hans skypen natuurlijk.

Ondertussen zat Pema in Dhulikhel, op college. Heel erg fijn voor hem, ik ben blij dat hij de kans krijgt om aan zijn toekomst te werken. Maar voor Maitri GRiha wel een probleem, omdat Urken ook 's ochtends college had. Dus op zoek naar iemand om full time voor de jongens te zorgen.
Urken wist nog een oud klasgenoot, die is opgspoord en langsgekomen. Dezelfde avond is hij begonnen. Een zeer gemotiveerde jongen die een heleboel wil leren. Mijn persoonsbeschrijvingen kwamen goed van pas... Gisteren heb ik de laatste weggebracht, edn ook nog wat algemen info over verstandelijke beperking, autisme en ADHD. Onze managers Urken en Pema mogen het keuren, en dan ik er deze week nog kleurenprintjes van maken, een mooi mapje kopen en klaar.

En dan is het dus klaar. Mijn werk hier. En eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet leuk. Ja ik ben aan moe, ik heb mezelf iets te weinig vakantie gegeven het afgelopen jaar. Maar ik wil nog helemaal geen afscheid nemen van de jongens. En van de mannen. En van de juffen en van Gita en de didi. Gelukkig kom ik weer terug. 2010 is de planning. Aangezien ik 13 november terug ben ik Nederland is dat al bijna. Dat is dan wel weer leuk.

Ik ga nu nog even een week genieten. Morgen gaan we picknicken, we lopen naar Phulbari monastry en gaan daar verstoppertje spelen. Hide and seek dus, ik hoop alleen dat we niet te lang hoeven zoeken. En dat we ze allemaal terugvinden.

Volgende week dus een blog over vakantie vieren. Ik weet niet of ik dat nog wel kan maar ik ga een poging wagen!

Veel liefs Marcelin.

  • 15 September 2009 - 17:42

    Dick & Annemiek:

    Hallo Marcelin,
    Fantastisch dat je de persoonsbeschrijvingen klaar hebt. Daar zullen wij - en de vrijwilligers die weer na ons komen - veel aan hebben. en vooral de kinderen. Wat je zegt: eenduidigheid en continuïteit is belangrijk in de verzorging en begeleiding. Ook bij Nepalese kinderen..!
    Zoals je weet zijn we vanaf 11 oktober in KTM en kun je dan ook mondeling het een en ander overdragen. We vinden je 'reisverslagen' niet alleen leuk, maar ook leerzaam om te lezen. En de mailwisseling tussendoor hebben ons ook voorbereid op onze tijd in MG. Geniet van je vrije dagen en tot ziens.
    Annemiek en Dick

  • 15 September 2009 - 19:17

    Derk Jan:

    hard gewerkt en top gedaan.
    Afscheid nemen is moeilijk.
    nog even en dan met je lief vakantie vieren.

  • 16 September 2009 - 06:13

    Karin:

    bijzondere tijd heb je daar gehad, probeer er van te genieten van alles wat je hebt geleerd en relax! succes!

  • 16 September 2009 - 18:49

    Bernadette & Joke:

    lieve Marcelin,
    goed gedaan en geniet maar van de laatste dagen!
    nog.....nachtjes slapen dan komt Hans!!!!
    Wij gaan richting Kreta,
    wij zien jullie na 13 november!
    dikke kus, bernadette & joke

  • 17 September 2009 - 19:25

    Ria:

    lieve marcelin,
    maak er nog een leuk lang weekend van met de jongens! sterkte met dag zeggen!
    kus Rie

  • 17 September 2009 - 19:36

    Ineke:

    Wat hecht een mens zich toch weer snel aan anderen. Veel sterkte met het afscheid nemen. Je hebt in ieder geval een goede klus geklaard!!

    Liefs, Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 68709

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: