verrassende ontmoetingen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu verrassende ontmoetingen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

verrassende ontmoetingen

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

08 September 2009 | Nepal, Kathmandu

Toen ik thuiskwam van de pedicure, die mijn vieze en beschadigede voetjes eens flink onder handen heeft genomen, was mijn keuken een zootje. Pinda's op de vloer, een bananenschil, een aangevreten sinaasappel, macaroni en theezakjes door de hele keuken... Ik denk een vogel, eens kijken of ie nog binnen is. Niet in de keuken in elk geval, dus ik ga mijn slaapkamer in. ZIT ER EEN AAP IN MIJN VENSTERBANK. Een flinke jongen ook nog. Helaas geen foto, toen hij mij zag ging ie er vandoor.
Ik heb vaker een aap gezien hier in de tuin, en Martine vertelde me dat er pas nog 4 apen in de tuin waren, vlak voor mijn komst of toen ik er net was. Maar een aap in mijn huis, dat had ik toch niet verwacht. Ik doe hier een foto bij van een andere aap, wel hetzelfde soort, maar dan flink wat kleiner. Hans heeft die foto gemaakt bij Swayambu, twee jaar geleden toen ik niet mee was naar Nepal. (voor wie het niet weet: dat is niet zielig. Ik zat met mijn broer en mijn vader in Malawi in Afrika. Dat was erg bijzonder)

De andere verrassende ontmoeting had ik onderweg van de pedicure naar huis. Best knap, want het is 75 meter denk ik. Er kwam een meisje naar me toe rennen. Ik heb haar van de week al een keer eerder gezien, 's avonds op straat. Zevroeg om geld, ze kreeg een preek over naar school gaan. Nu kwam ze weer naar me toe. Ze wilde zalf voor haar ontstoken oog. Er kwamen nog 2 meisjes bij staan, eentje iets jonger, eentje iets ouder zo te zien. Een jaar of 8 á 10, schat ik ze. Ze wezen nog een meisje aan, van een jaar of 14 denk ik, die hoort ook bij hen. Zij zat op een stoepje haar ogen op te maken. Ze slapen met z'n 4en hier on de hoek, tegen een muur van het gusthouse aan, op het weggetje naar de white monastry. Ik heb een tijdje met ze gekletst, mijn verhaal over school herhaald, en gezegd dat ze een shelter moeten zoeken. En goed op elkaar moeten passen. De oudste van het drietal spreekt een heel klein beetje engels, maar of ze mijn verhaal begrepen... Geen idee. Ik ga zo aan Kalpana vragen of zij tips heeft, want ik vind het maar niks die 4 meiden zo op straat. Ik kreeg bijna de neiging om ze mee te nemen, maar ik kan niet voor ze zorgen natuurlijk. En het is illegaal voor een buitenlander om kinderen mee te nemen naar je hotelkamer, een wet die bedoeld is om kinderprostitutie tegen te gaan. Ik weet dat Marinka home maar 1 plekje heeft, en dat is voor een jongetje ook nog. Maar misschien heeft Shangri La wel plek.

Dat waren de avonturen van vandaag. Ik ben benieuwd wat ik morgen tegen ga komen.

Veel liefs Marcelin.

ps foto's uploaden lukt even niet, dus dat houden jullie tegoed.
nog een ps: het kon niet op vandaag. Vanavond op de terugweg uit Thamel reed een bus tegen onze (=van mij en Sanne, medevrijwilliger) taxi aan. Ook een verrassende ontmoeting. Het ging niet hard maar hard genoeg om schade aan de taxi te veroorzaken. Dus de chauffeur stapt uit en er begint een goed gesprek. Na een minuut of 10 stappen wij ook uit, geen zin meer om te wachten op een ruzie die we niet kunnen verstaan. We betalen (het leek er op dat onze chauffeur er niks aan kon doen) em lopen in de stromende regen richting huis. Na zo'n 400 meter horen we getoeter, en kijken niet om. Maar het is onze taxi, hij heef tgeld gekregen en brengt ons alsnog naar Boudha. Voortaan wilk ik dus graag mee met een rode taxi met een sticker met high speed op de zijkant en een flinke deuk in het rechterportier.

  • 08 September 2009 - 14:11

    Barbara :

    Heb het wel is op tv gezien die brutale apen.
    Maar zou me kapot schrikken als je het in real live mee maakt.
    Ha ha wel weer een verhaal die je (ook) niet snel vergeet.
    Hopelijk kan je nog iets betekenen voor de meisjes.
    Groetjes

  • 09 September 2009 - 12:57

    Hans:

    Was jij even in de aap gelogeerd!
    (Hè wat flauw)

  • 09 September 2009 - 13:41

    Taco Pijpers:

    Hoi Marcelin,

    Ik ga met Roos wel naar de dierentuin voor de aapjes, ha, ha.

    Goed om te zien dat je het naar je zin hebt. De taart van Hans ziet er super uit.

    Dikke kus Taco

  • 11 September 2009 - 14:33

    Geeske:

    gelukkig ging hij er vandoor...ppff....ze kunnen geloof ik ook nog wel eens heel brutaal zijn. Heb weer heerlijk van je schrijfsels genoten....en het aftellen is begonnen..heerlijk. Had jij nog info gevonden over visum India? Ik heb volgende week patienten vakantie. erg leuk maar ook wel druk zo op de valreep. wel geniet nog ff van de rust voordat wij arriveren. liefs

  • 13 September 2009 - 16:03

    Jolanda:

    heeeey marcelin, hahahaha wat had ik jou graag willen zien toen je tot ontdekking kwam dat er een aap in je vensterbank zat!!! hihi leuk om je verhalen te lezen. Geniet er nog even van. Nog maar 61 dagen en dan ben je weer in het land. x jo

  • 14 September 2009 - 13:11

    Ocky:

    Hoi Marcelin
    Ik heb nu eens o mijn gemak al je veslagen vanmiddag belezen. Ik had ze allemaal al ens gelezen maar nu weer. Ik zie het allemaal voor me. Ja die aa was bijna ook eens bij mij geweest. Ik schrok er ook van en rende de weg, nu robeert hij het bij jou.
    Ik vraag me af hoeveel kinderen zijn er nog 9 kinderen in het Maitri kinder tehuis. Groetjes Ocky. Ik ga van de week eens kijken wanneer ik weer weg kan.Maar ik zie je begin Nov.

  • 16 September 2009 - 19:29

    Jannemieke:

    en ik maar denken dat wij hier rare dingen mee maken maar zo'n aap in je huis.....Nogmaals je doet daar fantastische dingen ik vind het leuk om je te kunnen volgen groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 68784

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: