korte update vanuit mijn nieuwe Nepalese huis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu korte update vanuit mijn nieuwe Nepalese huis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

korte update vanuit mijn nieuwe Nepalese huis

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

30 September 2013 | Nepal, Kathmandu

vanuit mijn kamer in het nieuwe valley guesthouse kijk ik op Ramhiti square. Nou ja square, er komen een paar straten bij elkaar. Het is een vrij drukke kruiusing, er komen veel schoolbussen langs en er lopen, fietsen en bussen mensen naar en van hun werk. Ook veel motoren natuurlijk, er zijn er een ongeveer half miljoen ik KTM is mij verteld en die moeten ergens rijden.
Voor deur zijn 3 fruistalletjes, bij 1 ervan koop ik al jaren mijn fruit voor de kinderen van Maitri Griha. Dat ligt hier vlak bij, naar beneden en dan ben je er na een minuut of 5 wel.
Ik ben er al even geweest, de kinderen en de staf begroeten. Heerlijk om de kids weer te zien, en dat was wederzijds. Angmu, die ik al een jaar niet had gezien, ging voor mijn neus op en neer springen van pure blijdschap.
Dit voorjaar is ze een tijd niet geweest omdat ze in het ziekenhuis lag. Ze had per ongeluk (bij haar ouders thuis) haar hand weten te leggen op de medicatie die ze slikt voor haar epilepsie. Dat is prima medicatie, maar als je in een keer een dosis van een maand inneemt is dat niet zo best voor je gezondheid. Gelukkig is Angmu er helemaal bovenop en is ze weer terug op Maitri Griha.
Het is ook heel fijn om de staf weer te zien. Ze werken hard, in een samenleving die helemaal niks begrijpt van wat voor beperking of afwijkend gedrag dan ook. De kinderen worden raar gevonden, en als je met die rare kiunderen wil werken is dat ook niet helemaal normaal. Vanuit de regering gebeurt er niks, dus de projecten die er zijn voor deze kinderen worden allemaal vanuit het buitenland gefinancierd.
Morgenochtend ga ik naar een van de andere day care centres voor onze doelgroep. Powen gaat daar tegenwoordig naar toe. Hij is een tijdje naar Maitri Griha gekomen, maar hij kan wat meer dan de rest en zat in leeftijd erg aan de bovenkant. Hij heeft er een half jaar erg naar zijn zin gehad en gaat nu naar het SERC. Ik ben bneiwud hoe Powen het daar heeft. Het SERCheeft ook een klein tehuisje, voor ongeveer 12 kinderen, waar ik erg nieuwsgierig naar ben.

Ik ga hier nog een week stevig aan de slag. daarna is het Dasain en is er veel gesloten. Ook Maitri Griha is met deze belangrijkste feestdagen van het jaar dicht. Veel mensen gaan de stad uit, naar hun dorp, op familiebezoek. Ik blijf lekker hier, in elk geval totdat Hans er is. Daarna gaan we op trekking. Waarheen? Geen idee. Dat zien we dan wel weer.

  • 30 September 2013 - 13:43

    Gelske:

    O wat heerlijk om het zo weer te lezen! Fijn dat je al weer ingeburgert bent hahaha. Geniet van alles, werk ze en tot de volgende update maar weer!

  • 30 September 2013 - 14:12

    Ria:

    Tof plekkie daar zo te lezen! lekker van genieten hoor, ik geniet mee.... enne, Hans heeft het ook goed zag ik op fb, haha

  • 30 September 2013 - 14:19

    Huub S.:

    He Marcelin, wat leuk om allemaal te lezen. Geniet ervan en wie weet, kom je Rene nog tegen. Hij komt vrijdag 4 okt weer aan in KTM.
    x

  • 30 September 2013 - 15:42

    Cocky:

    Zo te lezen geniet je weer met volle teugen.

  • 30 September 2013 - 16:39

    Ineke:

    Fijn om weer op de hoogte gehouden te worden van jpuw wel en wee. Zo te lezen gaat het allemaal goed. Heb Hans gisteravond nog gesproken, hij zat lekker aan een biertje!

  • 30 September 2013 - 17:40

    Hanny Vermeulen:

    Hoi Marceline,
    Volgende week woensdag gaan wij richting Nepal. 10 Oktober. komen we aan in het nieuwe Valley guest house. Wie weet komen we elkaar nog tegen. We blijven 2 nachtjes en gaan door naar Pokhara. In Astam bij onze Nepalese familie vieren we Dashain. Hoe lang blijf je? Wij deze keer niet zo lang, 3 weken.
    Ik hoop tot ziens in Nepal.
    Liefs Hanny.

  • 30 September 2013 - 19:05

    Ans:

    Goed dat je weer daar bent! Geniet ervan en ik ben benieuwd waar je op trekking gaat..... Liefs xxxxx

  • 30 September 2013 - 23:36

    Stans:

    Tof om weer over jouw Nepalese leven te lezen. Ik mis nog wel de foto's.
    Mooie tijd daar!
    Houje, Stans (B.hof)

  • 01 Oktober 2013 - 15:15

    Jos Bus:

    Marcelin, en daar fijn van je te horen dat je ondertussen in Ktm bent, ik kom er 15/10 aan en ga de eerste dagen naar Souvenir Guesthouse voor wat rust en olm bij te komen van alle geode hier, vooral
    om dat m'n aankomstdag de Nepalse Dashian-Bhai-tika -dag is en die wil ik in de drukte ontlopen,
    duik daarom de eerst 6 dagen onder in Thamel in het voor mij 20-jaar bekende SGHouse.
    Ik heb van jou gehoord via m'n schoondochter Jaqueline van Dijk-Sherpa en via Coen Zwiers-Amerpoort
    Van hen weer ik dat jij de zelfde tijd omgeveer in Nepal zou zijn als ik er ook zou zijn.
    Hopelijk lukt het elkaar te ontmoeten. Ik blijf deze keer maar 1 maand, t/m 15/11, maar het moet ons
    lukken dat we elkaar tegenkomen en bij kunnen praten over het doen en laten. mobile- 9813104050
    Snelle groet en alle goeds Jos x x

  • 03 Oktober 2013 - 19:05

    Maaike :

    Zo te lezen ben ik niet de enige van Amerpoort die nu in Nepal is:) Gezelliggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marcelin

Ik ben Marcelin ter Horst. Sinds 2005 bezoek ik Nepal jaarlijks, vooral vanwege de prachtige bergen waar ik al heel wat trekkings heb gemaakt. Via vrienden ben ik ook betrokken bij meerdere projecten voor kinderen met en zonder beperking. Zo ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Nepal en vooral bij de bewoners van Nepal.

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 68810

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 27 November 2015

Nepal 2015

14 November 2014 - 11 December 2014

Nepal 2014

25 September 2013 - 13 December 2013

najaar 2013

11 April 2013 - 03 Mei 2013

voorjaar 2013

11 September 2012 - 14 December 2012

hoera ik ga weer lekker naar Nepal

19 September 2011 - 17 December 2011

vakantie,vrienden en werk in Nepal

12 Augustus 2010 - 06 December 2010

terug naar Nepal

21 Juli 2009 - 13 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: