Nepal, ik kom er aan - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu Nepal, ik kom er aan - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

Nepal, ik kom er aan

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

10 Juli 2010 | Nederland, Amersfoort

De afgelopen dagen ben ik druk met het voorbereiden van mijn reis naar Nepal. Ik ga weer aan de slag bij Maitri Griha, een tehuis voor jongens met een verstandelijke beperking.
Vorig jaar heb ik me samen met de staf vooral bezig gehouden met het bekijken wat er allemaal al is in het tehuis. Nu willen we verder, kijken wat we gaan ontwikkelen.
In ieder geval ga ik aan de slag met kennisoverdracht. Vanuit mijn Nederlandse werkgever (www.amerpoort.nl) heb ik alle steun gekregen, en de kennis die in de organisatie aanwezig is staat tot mijn beschikking. Daar hebben we bij Maitri Griha natuurlijk heel veel aan! We zijn er heel blij mee. Allereerst de instapcursus: een goede basiscursus als het gaat om werken met mensen met een beperking. Ik ben de cursus nu aan het aanpassen aan de situatie in Nepal, en aan het vertalen in het engels. Daar zal ik in Nepal zelf ook nog wel even mee bezig zijn.
Ook ben ik bij kaarsenmakerij de Punt geweest: er zijn plannen om in Nepal kaarsen te gaan maken, er zijn zelfs al materialen gekocht hiervoor. Ik heb een korte inleiding gehad in verschillende technieken, en met vragen kan ik per e-mail altijd terecht.
Er lopen nog wat zaken, boeken die voor me aangeschaft worden, contact met scholen, maar dat staat nu even stil vanwege de vakantietijd.

Zelf sta ik niet stil. Omdat ik momenteel in een logeerhuis werk, ben ik juist extra druk. Dat blijft zo tot mijn vertrek, maar dan kom ik er aan, Nepal!

• 10 Juli 2010 - 13:15

Sietske & Gert:

Gaaf zeg allemaal, en goed dat je je zo inzet voor de mensen in Nepal. Heel veel plezier weer.

Groetjes vanuit Australie
    Sietske & Gert

• 10 Juli 2010 - 13:39

D&A:

Zo Marcelin, daar ga je weer. Goeie zaak.
    We zijn benieuwd hoe de stand van zaken is in MG.
    Nog even van alles en nog wat hier in NL.
    Misschien treffen we elkaar nog in Castricum
    In ieder geval, succes met het voorbereiden
    Groet
    D&A

• 10 Juli 2010 - 15:23

Renate:

hoi Marcelin,
    helemaal geweldig dat je weer terug gaat ! en met goede ideeen en plannen; ik hoop er eind november t/m begin januari te zijn; maar eerst even weerzien met Martine & co in Castricum; jammer dat wijelkaar dan niet zien, maar dat komt vast in Nepal! Alle goeds, we houden contact, lieve groet, Renate

• 10 Juli 2010 - 21:11

K@rin:

gaaaf Marcelin, goed bezig!

• 28 Juli 2010 - 16:31

Astrid:

Go go go Marcelin! Goed bezig... Tot wanneer blijf je, misschien dat ik ga studeren in Kolkhutta, je project klinkt als een bezoekje waard!
    X
    As

• 31 Juli 2010 - 15:51

Laurienmulder:

Hoi Marcelin, ik krijg net van Renate door dat jij binnenkort naar Nepal vertrekt. Ik was op zoek naar iemand die voor mij geld wilde betalen aan iemand in KTM zonder dat ik die extra 40 euro hoef te betalen ( die je moet betalen als je vanaf hier naar daar overmaakt.).
    Zou je dat eventueel voor mij kunnen/willen doen? Groet van Laurien Mulder

• 31 Juli 2010 - 18:11

Marcelin:

beste Laurien
    ulder, stuur me even een prive bericht (dat kan links op de bladzijde) met je e-mailadres en/of telefoonnummer, dan neem ik contact op. Groet Marcelin