tussendoortje - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu tussendoortje - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

tussendoortje

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

19 Augustus 2009 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal,

even een kort verslag tussendoor. Ik zit nl ziek thuis. Nou ja, heel ziek ben ik niet, maar ik moet wel echt in de buurt van een wc verblijven. Bekend probleempje tijdens ver weg vakanties. Meestal duurt 't een dag of hooguit twee, dus dat zal nu ook wel goed komen. Ik rust gelijk maar lekker uit.

En ik vogel wat op mijn laptoppie. Ik heb vandaag op Google earth de coördinaten van the Valley guest house en van Maitri Griha opgezocht. Voor de liefhebbers:
Maitri Griha: 27 graden 43'47.21" N
85 graden 21'53.91"O
VG: 27 graden 43'22.61"N
85 graden 21'44.29"O

Met deze coördinaten kan je op Google Earth dus precies zien waar ik ben. Het is wel heel duidelijk dat de satelietbeelden al wat ouder zijn, de weg naar Maitri Griha is vorig jaar geasfalteerd maar dat zie je nog niet. Ook staan er inmiddels veel meer gebouwen. Er wordt hier heel veel en heel snel bijgebouwd. De grondprijzen stijgen dan ook snel.Veel meubelwerkplaatsen zijn maar tijdelijke onderkomens van golfplaat, ze komen en verdwijnen. In mijn uitzicht worden meerdere huizen gebouwd, of extra verdiepingen op bestaande huizen gezet. Dat allemaal om de stroom mensen die van het platteland naar Kathmandu komen een huis te geven.

Mijn huis, the valley guest house, staat er al een tijd. Omdat het ook een vrij hoog gebouw is kan je het van een afstandje zien. En met een Nederlandse en Nepalese vlag op het dak valt het nog eens extra op.

Nou ja ik ga zo maar lekker slapen, dat helpt vast wel, en dan kan ik er morgen of overmorgen weer tegen.

Veel liefs,
Marcelin

• 20 Augustus 2009 - 05:49

K@rin:

Dag marcelin,

leuk die verslagen, ook zeker ook je vorige. De contrasten in zulke landen zijn bizar groot ohe, zeker als je zaken vergelijkt met thuis!
    Neem lekker de tijd om dat te overdenken!

Voor nu veel beterschap!

groetjes
    van de mensen van het Flexbureau!

• 20 Augustus 2009 - 10:48

Dick En Hanny:

Hoi Marcelin
    Van harte beterschap. Hopelijk worden je darmen binnenkort weer wat minder levendig. We genieten van je verslagen. Voor iedereen in Maitri Griha de hartelijke groeten.

• 22 Augustus 2009 - 20:47

Ria:

In Nepal ben je al jarig, hier oas over 5 kwartier dus ; alvast VANHARTE GEFELICITEERD LIEVE MARCELIN!

• 22 Augustus 2009 - 20:47

• 22 Augustus 2009 - 20:50

Ria:

getver, ik was nog niet klaar! .....straks na het ontwaken veel vlaggetjes, ballonnen, liedjes, taartjes , GEZONDHEID, dus vrolijkheid voor jou!!!
    kus,Rie

• 23 Augustus 2009 - 10:37

Frank En Fetty:

Wij vinden het fijn dat je het zo naar de zin hebt.Wij willen je hartelijk feliciteren met je verjaardag.
    Nog een hele fijne tijd toegewenst en tot ziens.

Liefs F en F.

• 23 Augustus 2009 - 19:41

Derk Jan En Ina:

daar hoef je toch niet voor naar nepal. Uit eten in frankrijk en daarna pannetjes aan beide zijden van het bed. Was ook een manier van ina om haar verjaardag te vieren.
    geen taart dus dit jaar...