Bijna op reis!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu Bijna op reis!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marcelin Horst - WaarBenJij.nu

Bijna op reis!!

Door: Marcelin

Blijf op de hoogte en volg Marcelin

05 September 2011 | Nederland, Amersfoort

Over twee weken mag ik weer naar Nepal! Na een hectisch jaar heb ik heel veel zin in wat boedhistische rust om me heen. Gelukkig is die ruimschoots te vinden in Boudha, mijn Nepalese woonwijk. Ik zal veel vakantie gaan vieren, veel vrienden op gaan zoeken, en natuurlijk werken voor Maitri Griha.

In september zal het vooral acclimatiseren en mensen bezoeken worden. Ook wil ik een korte trekking maken om alvast wat ingelopen te zijn voor de grote trekking naar Rolwaling. Ik ben nog niet eens weg en ik heb het al druk ;-)

In november volgt dan het echte werk. Gelukkig heb ik in tijdens mijn vakantie in mei al kunnen zien dat het heel goed gaat op Maitri Griha. De staf doet haar werk met veel inzet en liefde. De kennis groeit met het jaar, wat heerlijk is om te zien. De kinderen komen nu alleen overdag naar Maitri Griha. Ze wonen bij hun ouders, en worden elke ochtend door met busje van MG gehaald. 's Middags worden ze weer thuis gebracht. Voor de ouders is dat erg fijn, zij kunnen overdag werken zonder zich zorgen te hoeven maken over hun kinderen. Zonder dagbesteding zitten de kinderen vaak opgesloten of zwerven op straat.
De kinderen ontwikkelen zich allemaal op hun eigen manier. Er zijn veel nieuwe kinderen, jongens en meisjes, die met meer of minder moeite gewend zijn geraakt aan de gang van zaken op Maitri Griha. De staf speelt steeds beter in op de individuele vragen van de kinderen, hoewel het moeilijk blijft om het in Nepal gebruikelijke groepsdenken los te laten. Ik verhueg me er op om zelf te zien hoe het met iedereen gaat.

Naast het werk bij Maitri Griha zal ik ook de andere projecten van de stichting kinderen van Kathmandu bezoeken. In het orthopedisch ziekenhuis ondersteunen we ouders die de operatie voor hun kind niet (volledig) kunnen betalen. Ook beheren we een schoolfonds, waaruit de opleiding van twee verpleegkundigen wordt gefinancieerd. Daarnaast fincieren we de school van enkele basisschoolkinderen. Zie ook op www.stichtingkinderenvankathmandu.nl
En natuurlijk zal ik Swarga weer bezoeken, het kindertehuis voor kinderen met een lichamelijke beperking van mijn vrienden in Bhaktapur. (www.suvadra.com) Al was het maar om te zien hoe het met Bishal en Neema, gaat, die beiden vroeger op Maitri Griha hebben gewoond.
En en en ...

Genoeg te doen dus, die drie maanden komen wel vol!

• 07 September 2011 - 09:16

Dick En Hanny:

Hoi Marcelin.
    Namaste
    Wat leuk te horen dat je binnenkort weer naar Nepal gaat. Wij slaan dit jaar een keer over. We zijn een half jaar geleden naar Friesland verhuisd. Tja, en dat kost een hoop centjes. Vandaar. Doe alle vrienden en bekenden de hartelijke groeten en laat ze weten dat we volgend jaar weer die kant opkomen.
    Liefs

Hanny en Dick

• 18 September 2011 - 20:49

Aline:

Hej Marcelin,

Morgen vertek je!
    Spannend!
    Wens je een goede en vooral ook een veilige reis toe... veel plezier en succes!
    Kijk uit naar je reisverhalen!

Liefs Aline